Już 20 października w Toruniu startuje 10. Edycja Międzynarodowego festiwalu Filmowego Tofifest. W tym roku Tofi zaczyna się jednak tak naprawdę na 2 miesiące wcześniej. W kinie Centrum i siedmiu kina w Polsce rusza Retrospektywa Filmów Jima Sheridana – laureata Złotego Anioła Tofifest, a w klubie Lizard King – cykliczne pokazy pereł polskiego krótkiego metrażu offowego ze zbiorów Tofi.
Pokazy w klubie Lizard King obejmą prezentację kilkunastu absolutnie topowych polskich produkcji krótkometrażowych, wyświetlanych podczas pierwszych edycji Tofifest. Wszystkie z pokazywanych w Lizardzie filmów stanowiły w swoim czasie powszechnie znane i naśladowane osiągnięcia polskiego kina. Tak, bo w latach gdy z kinem oficjalnym nie było zbyt dobrze, to właśnie polskie shorty zdobywały nagrody od Nowego Jorku po Pekin. Takie filmy pokażemy. Do pokazów w Lizardzie wybraliśmy najlepsze, sprawdzone filmy. Prezentowaliśmy je podczas zagranicznych pokazów Tofifest publiczności w Rzymie, Berlinie, Pradze, Brnie, czy Tbilisi. Teraz możecie obejrzeć je w Toruniu.
Pierwszy zestaw obejmuje znakomite tytuły. „Melodramat” Filipa Marczewskiego (tak, z „tych” Marczewskich) to polski kandydat do studenckiego Oscara w 2006 roku i najbardziej utytułowany film wyprodukowany w Polsce w roku 2006 (ponad 60 nagród na świecie). Najwięcej nagród w 2005 i 2006 roku zebrał na polskich festiwalach kolejny film – „Marco P. i złodzieje rowerów” kontrowersyjnego Bodo Koxa. Jeżeli chcecie zobaczyć Eryka Lubosa jako kibola, to czas na trzeci film zestawu „Miasto ucieczki” Wojciecha Kasperskiego stworzony przy udziale toruńskich i bydgoskich producentów. Następny film to autobiograficzny „Człowiek - Magnes” Marcina Wrony. Reżyser odebrał nagrodę za ten film z rąk samego Roberta de Niro na nowojorskim Tribeca FF. W tym samym zestawie znalazł się też inny film Wrony - „Telefono”. To pierwszy polski film z udziałem kultowego reżysera Pedro Almodovara! Dokładnie, z udziałem... jego głosu. Na koniec największy hicior polskiego internetu z epoki „przed Youtube” – „Film , że mucha nie siada” Michała Poniedzielskiego, skosi każdego. Po nim, na muchy patrzy się inaczej…
Drugi zestaw otwiera fascynująca zdjęciami „Pętla” Macieja Majchrzaka. Jury Tofifest’2006 doceniło pracę Majchrzaka, który był i reżyserem i operatorem i nagrodziło film trofeum za najlepsze zdjęcia. Wyjątkową kreację stworzył w tej etiudzie znany aktor charakterystyczny Mirosław Zbrojewicz. „Kochajmy się” Karola Wasilki to jedna z najciekawszych niezależnych ról Borysa Szyca, chwilę przed tym, jak został megagwiazdą. Kolejny film to „Landryneczka” w reż. Barbary Białowąs. Gorzka, tragikomiczna przypowieść o polskich paniach narzeczonych. Absolutnym hitem zestawu jest „Bolączka sobotniej nocy” Dominika Matwiejczyka. Nakręcony w 2003 roku film może dziś dziwić prostotą formy. Ale mimo, że nie było wtedy cyfrowych kamer HD, urzeka rozkosznie „polską” historią próby poderwania dziewczyn w knajpie przez trzech chłopców, którzy są mocni tylko w gębie. Film do dziś uznawany za kultową produkcję polskiego wczesnego offu. Na koniec mocne uderzenie. „Sezon na kaczki” Julii Ruszkiewicz zdobył na świecie wiele nagród. Rzadko zdarza się by tak wysoką intensywność emocji osiągnąć w 10-minutowej etiudzie. Wiele w tym zasługi autora zdjęć, młodego operatora Pawła Dyllusa oraz ciekawej kreacji samego Mariana Dziędziela.
"Lucky Strike" |
Pierwszy zestaw obejmuje znakomite tytuły. „Melodramat” Filipa Marczewskiego (tak, z „tych” Marczewskich) to polski kandydat do studenckiego Oscara w 2006 roku i najbardziej utytułowany film wyprodukowany w Polsce w roku 2006 (ponad 60 nagród na świecie). Najwięcej nagród w 2005 i 2006 roku zebrał na polskich festiwalach kolejny film – „Marco P. i złodzieje rowerów” kontrowersyjnego Bodo Koxa. Jeżeli chcecie zobaczyć Eryka Lubosa jako kibola, to czas na trzeci film zestawu „Miasto ucieczki” Wojciecha Kasperskiego stworzony przy udziale toruńskich i bydgoskich producentów. Następny film to autobiograficzny „Człowiek - Magnes” Marcina Wrony. Reżyser odebrał nagrodę za ten film z rąk samego Roberta de Niro na nowojorskim Tribeca FF. W tym samym zestawie znalazł się też inny film Wrony - „Telefono”. To pierwszy polski film z udziałem kultowego reżysera Pedro Almodovara! Dokładnie, z udziałem... jego głosu. Na koniec największy hicior polskiego internetu z epoki „przed Youtube” – „Film , że mucha nie siada” Michała Poniedzielskiego, skosi każdego. Po nim, na muchy patrzy się inaczej…
sex-kontrowersje w "Melodramacie" |
przemoc w "Marco P." |
Lubos - kibol ŁKS-u w "Mieście ucieczki" |
Drugi zestaw otwiera fascynująca zdjęciami „Pętla” Macieja Majchrzaka. Jury Tofifest’2006 doceniło pracę Majchrzaka, który był i reżyserem i operatorem i nagrodziło film trofeum za najlepsze zdjęcia. Wyjątkową kreację stworzył w tej etiudzie znany aktor charakterystyczny Mirosław Zbrojewicz. „Kochajmy się” Karola Wasilki to jedna z najciekawszych niezależnych ról Borysa Szyca, chwilę przed tym, jak został megagwiazdą. Kolejny film to „Landryneczka” w reż. Barbary Białowąs. Gorzka, tragikomiczna przypowieść o polskich paniach narzeczonych. Absolutnym hitem zestawu jest „Bolączka sobotniej nocy” Dominika Matwiejczyka. Nakręcony w 2003 roku film może dziś dziwić prostotą formy. Ale mimo, że nie było wtedy cyfrowych kamer HD, urzeka rozkosznie „polską” historią próby poderwania dziewczyn w knajpie przez trzech chłopców, którzy są mocni tylko w gębie. Film do dziś uznawany za kultową produkcję polskiego wczesnego offu. Na koniec mocne uderzenie. „Sezon na kaczki” Julii Ruszkiewicz zdobył na świecie wiele nagród. Rzadko zdarza się by tak wysoką intensywność emocji osiągnąć w 10-minutowej etiudzie. Wiele w tym zasługi autora zdjęć, młodego operatora Pawła Dyllusa oraz ciekawej kreacji samego Mariana Dziędziela.
Klasyka klasyki "Bolączka sobotniej nocy" |
Zbrojewicz w "Pętli"
|
Pełny program poniżej. Uwaga - jest bardzo dłuuuuuuuuuuuugi :)
KLASYKA POLSKIEGO OFF-SHORT'U VOL. I / 93 minuty
KLASYKA POLSKIEGO OFF-SHORT'U VOL. I / 93 minuty
MELODRAMAT / Melodrama
reż. Filip Marczewski, Polska 2005, 19’,
Srebrny Anioł Tofifest 2005, nominacja do
Oscara [Studenckiego] 2006
Najbardziej
utytułowany film wyprodukowany w Polsce w pierwszych latach XXI wieku. Otrzymał
ponad 60 nagród na światowych i krajowych festiwalach filmowych, w tym
nominacje do studenckiego Oscara. Opowieść o czternastoletnim, dojrzewającym
emocjonalnie i seksualnie chłopcu. To historia erotycznej fascynacji starszą
siostrą, przyjaźni z koleżanką z podwórka i skomplikowanych relacji z
narzeczonym siostry. Wszyscy tu tęsknią i poszukują ciepła, uczucia, a przede
wszystkim – miłości.
Wybrane nagrody: 2005 Srebrny Anioł Tofifest,
Łodzią po Wiśle - Grand Prix; 2006 nominacja do Studenckiego Oscara; 2006
Houston IFF - Silver REMI; 2006 IFF Aubagne specjalne wyróżnienie; 2006 Brussel
Short FF - specjalne wyróżnienie; 2006 MFF Huesca Hiszpania - Danzante Award;
2006 Rio de Janeiro Student FF - Best Film; 2006 Trencanske Teplice FF Słowacja
- Grand Prix; 2006 IFF Zimbabwe – Best Short; 2006 Aye Aye FF Francja - Grand
Prix; 2006 SIFF Barcelona - Grand Prix; Campobasso FF - Najlepszy film krótkometrażowy; 2007 BerlinerFilmFenster
- Nagroda Główna
Filip
Marczewski: jeden z najbardziej obiecujących reżyserów młodego pokolenia. Ukończył
studia humanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserię na PWSFTviT w
Łodzi. „Najważniejsze w robieniu filmów jest zadawanie pytań - niekoniecznie
odnajdywanie na nie odpowiedzi” – to słowa, którymi określił swoje filmowe
credo. Umiejętności doskonalił pracując w TVP i TVN. Był też asystentem
reżysera przy takich filmach jak „Wojaczek” [reż. Lech Majewski] czy „Moje miejsce” [reż. Leszek Dawid] lub –
wyreżyserowany przez jego ojca „Weiser”. Po 7 latach milczenia zadebiutował wreszcie
fabularnie „Bez wstydu” z Agnieszką
Grochowską i Mateuszem Kościukiewiczem. Film o "grzesznej miłości"
brata i siostry, o bolesnym dojrzewaniu bohaterów i sprzeciwie wobec kulturowego
tabu, w końcu o prawie do wolności własnego życiowego wyboru.
MARCO P. i ZŁODZIEJE ROWERÓW / Marco P. and The Bicycle Thiefs
reż. Bodo Kox, Polska 2005, 33’; scenariusz:
Bodo Kox, zdjęcia: Renemi Poznański, Daniel Kurpisz, muzyka: Zespół Pustki,
montaż: Renemi Poznański, obsada: Grzegorz Wojdon, Wojciech Ziemiański, Dawid
Antkowiak, Goria Korniluk, producent: Bodo Kox, Renemi Poznański
Najbardziej
utytułowany film niezależny 2005 i 2006 roku w Polsce. Marco jest entuzjastą
kolarstwa. Ściślej mówiąc, jest fanatykiem kolarstwa. Pewnego dnia źli
złodzieje kradną jego ukochany rower. Marco postanawia na własną rękę odnaleźć
złoczyńców i srogo ich ukarać... Zaczyna się krwawa vendetta. Film został
wysoko oceniony przez krytyków i specjalistów, którzy podkreślali profesjonalną
realizację, swobodne i kreatywne nawiązania do kina Tarantina, a także dobrą
grę aktorską.
Bodo
Kox: Jedno z największych objawień pierwszej dekady XXI wieku w polskim kinie
niezależnym. Happener, aktor, scenarzysta, dziennikarz z wykształcenia, ale
przede wszystkim filmowiec niezależny z wyboru” – tak mówi o sobie Kox. Reżyser,
scenarzysta, aktor. Pochodzi z Wrocławia. Za znakomite kreacje aktorskie w
filmach „Ugór” [reż. Dominik
Matwiejczyk] i „Homo Father” [reż. Piotr Matwiejczyk]
otrzymał specjalne wyróżnienie jury Konkursu Kina Niezależnego na XXX FPFF w
Gdyni. Rola Pabla we „Krwi z nosa” Dominika
Matwiejczyka przyniosła mu statuetkę Polskiej Nagrody Kina Niezależnego OFFskar
2005. Kox był gościem inicjatywy promocji młodego polskiego kina „Focus
Tofifest”. Jak sam mówi, najwyżej ceni produkcje zrealizowane w duecie z
operatorem Filipem Zawadą. Wspólnie zrealizowali ponad 10 filmów
krótkometrażowych, które łączy charakterystyczna surowa stylistyka i
specyficzny czarny humor. W roku 2013 Kox zadebiutuje w kinach pełnometrażową „Dziewczyną z szafy” w której gra
toruński aktor Piotr Głowacki.
MIASTO UCIECZKI / The Refugee City
reż. Wojciech Kasperski, Polska 2006, 18’
scenariusz Wojciech Kasperski; zdjęcia Michał
Tywoniuk; występują: Eryk Lubos, Wojtek Żołądkowicz, Magdalena Kuta, produkcja:
PWSFTViT Łódź
Tomek
Wieczorek, jest jednym z tysięcy kibiców na dzisiejszym meczu. Ale tylko on z
całego tłumu wie ze ten mecz będzie inny niż wszystkie. W jego kieszeni jest
naładowany pistolet. Jeżeli drużyna której kibicuje przegra, on wymierzy
sprawiedliwość: zabije człowieka. Kibica, policjanta, kogokolwiek. „Miasto
Ucieczki” to opowieść o polskich przedmieściach, o gettach opanowanych przez
fanatycznych pseudokibiców, to historia przyjaźni i przemocy która doprowadza
bohatera do krytycznego punktu w jego życiu. Film jest oparty na prawdziwych
wydarzeniach z 2004 roku. Policja strzelała w tłum kiboli przypadkowo
załadowaną ostrą amunicją. Pseudokibice przez całą noc okupowali miasteczko
studenckie w odwecie za przegraną swojego klubu.
Wybrane nagrody: 2006 – nominacje TOFIFEST do
Polskiej Nagrody Kina Niezależnego w
kategoriach Best Film, Best Director, Best Actor; 2006 Festiwal "Łodzią po
Wiśle" - I nagroda; 2006 Kraków FF - Nagroda Jury Studenckiego i Publiczności;
2006 ISFF Pekin – nagroda publiczności; 2006 Tallin SFF – Nagroda Główna; 2007
Polska Nagroda Kina Niezależnego - Najlepsza Reżyseria; 2007 MFF Oskariada –
Grand Prix; 2007 Wrocław Era Nowe Horyzonty FF – wyróżnienie.
Wojciech
Kasperski: jeden z najlepszych polskich dokumentalistów i autorów filmów krótkometrażowych.
Autor nagradzanych na całym świecie filmów „Miasto ucieczki”, „Nasiona”, „Otchłań”.
Obecnie udziela się jako producent filmowy. Prowadzi wraz z torunianinem
Dawidem Janickim firmę Vostok 8, która ma na koncie takie filmy jak „Serce do
walki” czy kontrowersyjne „Z miłości”.
CZŁOWIEK MAGNES / Magnet Man
reż.
Marcin Wrona, Polska 2001, 19’
Historia
zainspirowana faktami z dość niesamowitego dzieciństwa reżysera, którego ojciec
odkrywa w sobie tajemnicze siły pozwalające leczyć ludzi. Ojciec - znany
bioenergoterapeuta, magnetyzer i kręgarz misyjnie traktuje swoje posłannictwo
zaniedbując jednocześnie życie rodzinne i syna.
Wybrane nagrody: Tribeca Film Festival w Nowym
Jorku - Najlepszy Film Studencki i Krótkometrażowy; Slamdance IFF USA -
specjalna nagroda, IFF Aubagne we
Francji - Najlepszy Film Fabularny, Unimovie FF we Włoszech - Najlepszy Film;
MFF Etiuda w Krakowie - Grand Prix; FF Prowincjonalia we Wrześni - Grand Prix;
FF w Monachium - Wyróżnienie; FF Mikrokino w Belgradzie - specjalna nagroda.
Marcin
Wrona: jeden z najzdolniejszych reżyserów młodego pokolenia, absolwent reżyserii
WRiTv Uniwersytetu Śląskiego, Binger Film Institute w Amsterdamie i Mistrzowskiej
Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Obecnie jako doktor sztuki filmowej wykłada
w katowickiej uczelni. Członek Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej. „Człowiek Magnes” to film dyplomowy
Wrony. Wrona jest też twórcą współtwórcą wielu filmów krótkometrażowych
fabularnych i dokumentalnych, także wideoklipów i reklam oraz teatrów
telewizji. Pracował z wieloma wybitnymi reżyserami jako asystent lub drugi
reżyser, m.in. z Filipem Bajonem, Jerzym Stuhrem, Leszkiem Wosiewiczem, Dorotą
Kędzierzawską, Howardem Guardem. Nagrodę Tribeca FF odbierał z rąk takich
gwiazd jak Martin Scorsese, Robert De Niro czy Al Pacino. W ostatnich latach zabłysnął
świetnymi fabułami pełnometrażowymi „Chrzest”
i „Moja krew”. Obecnie reżyseruje
realizowane w Toruniu odcinki serialu TVN „Lekarze”.
TELEFONO
reż.
Marcin Wrona, Polska 2004, 2’
Patty
Diphusa, gwiazda filmów erotycznych przyjeżdża do Warszawy. Tam, na Dworcu
Centralnym, ma na nią czekać mężczyzna jej marzeń. Jednak kiedy ten nie
przychodzi, zagubiona w obcym mieście Patty telefonuje do Pedro Almodovara... „Telefono”
to pierwszy polski film z udziałem kultowego reżysera Pedro Almodovara. Dokładnie,
z udziałem... jego głosu. Patty to jedna z najsłynniejszych postaci filmowych stworzonych przez Almodovara. Wcielająca się w tę
rolę Ewa Kasprzyk przez wiele lat grała monodram o Patty.
FILM, ŻE MUCHA NIE SIADA
reż.
Michał Poniedzielski, Polska 2006, 2’
Rzecz
dzieje się w kuchni. W czasie, gdy grupka much pałaszuje bliżej
niezidentyfikowaną żywność z talerza na stole, szpanująca mucha lata po całym
pomieszczeniu, wykonując skomplikowane akrobacje w powietrzu. Jej
przedstawienie kończy się...
Jednym
z twórców technik animacji tym w filmie jest Damian Nenow, bydgoszczanin, który
8 lat później trafił swoim filmem „Paths
of hate” do ścisłego grona animacji nominowanych do Oscara 2011.
Nagrody: Offskar (Polskie Nagrody Kina
Niezależnego) - Nagroda Specjalna
KLASYKA POLSKIEGO OFF-SHORT'U VOL. II / 96
minut
PĘTLA / The Loop
Nagroda
specjalna TOFIFEST’2006: najlepsze zdjęcia
reż. Maciej Majchrzak, Polska 2006, 10’
występują: Mirosław Zbrojewicz, Joanna
Pokojska, Olin Gutowski; montaż: Michal Żytkowski; produkcja: PWSFTViT Łódź
Stacja
benzynowa gdzieś na pustkowiu. Miejsce w którym zakrzywia się czas. Jeśli
moglibyśmy go cofnąć, czy naprawdę bylibyśmy bardziej szczęśliwi?
Wybrane nagrody: 2005 - Cannes FF Kodak
Showcase for New Talents; 2006 MFF Tofifest - wyróżnienie honorowe za najlepsze
zdjęcia; 2006 Koszalin „Młodzi i film” - nagroda specjalna za zdjęcia; 2005 - Next
Reel FF New York - nagroda specjalna za zdjęcia
Maciej
Majchrzak: Urodzony w 1974 roku w Warszawie. Reżyser i operator filmowy.
Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie fortepianu oraz Wydziału
Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi.
KOCHAJMY SIĘ / Gotta Love
Nagroda
specjalna TOFIFEST’2006: najlepszy montaż
reż. Karol Wasilka, Polska 2005, 17’
obsada: Borys Szyc, Marcin Kwaśny, Michał
Piela, Monika Pikuła; produkcja: Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu
Śląskiego
Nieudacznik,
żyjący pod pantoflem żony, stara się odzyskać swoje pieniądze od osiedlowego
gangstera. Pod wpływem licznych upokorzeń zachodzi w nim przemiana - staje się
bezwzględnym egzekutorem. Czy długo wytrwa w nowej roli?
Nagrody: TOFIFEST Nominacja do Polskiej
Nagrody Kina Niezależnego OFFSKAR - Best Actor; Wyróżnienie honorowe
TOFIFEST’2006: Najlepszy Montaż
Karol
Wasilka: urodził się w 1974 roku w Warszawie. W 2004 roku ukończył Wydział
Reżyserii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, jest autorem filmów video,
etiud fabularnych, wystawia także swoje prace fotograficzne. W latach 1991-1993
pracował w Radio Wawa, a w kolejnych opracowywał scenariusze na potrzeby STING
Production, Farat Films.
LANDRYNECZKA / Candy
reż. Barbara Białowąs, Polska 2005, 19’
scenariusz: Barbara Białowąs; muzyka:
GRIBOJEDOW; zdjęcia: Michał Pakulski; obsada: Redbad Klynstra, Agata
Maszumańska, Joanna Falkowska producent: Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu
Śląskiego
Trzydziestoletni
konsultant bankowy jedzie do narzeczonej. Ślub już za kilka dni. Na
autostradzie zabiera przygodną autostopowiczkę. Wypadki zaczynają toczyć się w
zaskakującym ich oboje kierunku. Czy narzeczony będzie wierny swojej
Landryneczce?
Barbara
Białowąs: ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz reżyserię
na tej samej uczelni. Na koncie ma wiele udanych etiud krótkometrażowych, w tym
„Moją nową drogę” nagrodzoną na Toruń Short Film Festival. Nominowana do
polskiej Nagrody Kina Niezależnego OFFSKAR w 2006 roku za „Landryneczkę”. Niedawno
zadebiutowała w kinie pełnometrażowym filmem „Big Love”.
BOLĄCZKA SOBOTNIEJ NOCY
reż.
Dominik Matwiejczyk, Polska 2003, 19’
Opowieść
o próbie poderwania dziewczyn w knajpie przez trzech chłopców, którzy są mocni
tylko w gębie. Film uznawany za kultową produkcję polskiego wczesnego offu.
Nagrody: 2003 - OFFensiva Wrocław –
wyróżnienie, KAN FF Wrocław - II Nagroda i Nagroda Publiczności; Wrocławska
Wiosna Filmowa - Grand Prix; OKFA Konin - II Nagroda, SMOFI Kraków - Srebrny
Smok.
Dominik
Matwiejczyk: jeden z najbardziej utytułowanych offowych filmowców polskich. Ma
na koncie kilkadziesiąt nagród w Polsce oraz zagranicą od Rygi po Berlin.
Zwyciężył też prestiżowy, konkurs kina niezależnego na festiwalu Filmów Polskich
w Gdyni. Człowiek-wytwórnia: reżyser, scenarzysta, montażysta, operator. Jest
praktycznie filmowym samoukiem. Pochodzi spod Wrocławia. W jego offowej
filmografii znajdziemy kilkadziesiąt filmów. Najbardziej znane to „Bolączka
sobotniej nocy”, „Autononstop” i „Krew z nosa”. Dwukrotnie wygrywał Tofifest
filmami „Krew z nosa” i „Ugór”. Jego kino to wnikliwa analiza życie codziennego
młodych Polaków z wielkich, anonimowych blokowisk i zapomnianych przez świat
wsi. Mistrzostwo Dominika leży jednak w umiejętności opowiadania o trudnych
sprawach z ciepłym, humorystycznym, dystansem.
LUCKY STRIKE
reż. Andrzej Stopa, Polska 2005, 12’
zdjęcia: Łukasz Zamaro; występują: Kuba
Firewicz, Mirosław Kotowicz, Katarzyna Galica, Mikołaj Topka, Mateusz Sokół;
produkcja: Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Studentowi
szkoły filmowej kończą się papierosy - to zdarzenie prowokuje go do rozmyślań
na temat jego dzieciństwa i odwiecznego konfliktu między komercjalizmem, a
artyzmem.
SEZON NA KACZKI / Wild Duck Season
reż. Julia Ruszkiewicz, Polska 2006, 19’
scenariusz: Julia Ruszkiewicz; zdjęcia: Paweł
Dyllus; montaż: Agnieszka
Kowalczyk; muzyka: Vlad Kuryluk; Obsada: Ewa Gorzelak , Adam
Kamień, Marian Dziędziel, Michał Włodarczyk, Kamil Grenda. Producent: Wydział
Radia i TV, Uniwersytet Śląski.
Znakomicie
opowiedziana historia tragicznego zdarzenia. Świetnie podpatrzony świat dzieci
- i pytanie: jak powiedzieć rodzicom o tym, że zrobiło się coś złego - bardzo
złego…
Nagrody: 2006 Europejski Tydzień Filmowy
„OFFON”, Warszawa.
Julia
Ruszkiewicz: absolwentka reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji na
Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Zrealizowała kilka etiud studenckich, a jej
absolutoryjny film „Sezon na kaczki” pokazywany był na wielu festiwalach.
Komentarze
Prześlij komentarz